lauantai 16. elokuuta 2014

Heikkous kaikkeen kauniiseen?

Hei olen Zelda ja minulla on riippuvuus. Riippuvuus kaikkeen kauniiseen ja visuaaliseen.

Seuraavassa muutama esimerkki, jottette epäile sanojani.



 Hortensiat! Tahtoisin niitä pihani täpötäyteen, kaikissa mahdollisissa väreissä. Tämä kuvan yksilö on kaupasta tänään ostettu ruukkuversio. Olen nyt kesän aikana pitänyt tapanani ostaa tuoreita kukkia keittiön pöydälle. Helmi vain on pahaksi onneksi innostunut niistä myös eli on ihan väkisin syömässä tämän tästä ostamiani leikkokukkia. Hortensia taisi myös olla lievästi myrkyllinen, toivotaan siis ettei Helmi-mamma tätä popsi kovin paljon. Pitää siis kissanruohoa istuttaa tuonne ikkunalle, jotta saa sitä rouskutella eikä näitä minun ihastelemiani kasveja.


Ihanainen pussukka, jonka ostin Villavyyhdistä viime kesänä. Tässä pussukassa minut lumosi vuorikangas, joka näkyykin tuossa alapuolen kuvassa. Pelkäänpä kuitenkin tuon olevan kierrätyskangasta eikä sitä varmaankaan mistään enää saa, harmitus!




 Helmi-murunen, joka taitaa luulla olevansa kissaihminen. Tuli meille tosiaan liian varhain luovutettuna ja on selkeästi leimautunut meihin ihmisiin todella vahvasti. Söisi vain ihmisten ruokia ja istuisi tauotta pöydällä näppiksen vieressä tai joka tapauksessa aina kuitenkin siellä missä ihmisetkin. Kun kuljen tässä ylä- ja alakerran väliä kotitöitä tehdessäni, kulkee hän koko ajan perässäni.


Äitinsä veroinen kaunotar taitaa tulla Pipsa-neidosta. Ihana tättähäärä, luulee myös selkeästi, ettei ole mitään mitä ei kykenisi tekemään.

Listaa olisi voinut jatkaa loputtomiin, mutta tosiaan tässä pieni otanta. 

Sitten muutama kuva kysymyksineen teille tietäväisille. 


Edellisen kodin kaappien kätköissä on ainakin viimeiset kymmenen vuotta ellei sitten pidempäänkin majaillut nämä kaksi kynttilänjalkaa. Osaako kukaan kertoa näille mitään alkuperätarinaa? Olen netin ihmemaata niin näiden osalta kuin alemman kuvan tarjottimenkin osalta penkonut nyt jo muutaman päivän enkä löydä mitään vinkkiä näille kummallekaan. Toki voivat olla ihan made in chinakin, mutta jos näille on tarinantynkää kellään kertoa niin saa ihmeessä minulle myös jakaa.



Tarjotin on myös ollut meillä pitkään. Siellä on pohjassa numerosarja 944 ja minulle tästä tulee jotenkin itäblokkimainen tunne. En myöskään tälle löytänyt mistään tietoja. En ole oikein kehdannut noita alan liikkeitä lähestyä, kun vain tietoja anelen. Kysynkin siis teiltä josko osaisitte jotakin kertoa niin ilahtuisin kovasti.

Minulla on täällä harvinainen tilanne meneillään. Koko muu perhe on jossain ja minulla aikaa itselleni. Tosin olen sitä käyttänyt kotitöissä, hih - vaan kun kerrankin on rauha seuloa ja penkoa tavaraa ja pieneksi jääneitä vaatteitakin niin samallahan sitä sitten niitä hinnoittelee kirpputorille jo valmiiksi. Nautin kovasti kun saan nurkkia hieman tyhjennettyä itselle tarpeettomasta.

Lempeän leppoisaa lauantaita sinullekin lukijani. Vielä on hitusen kesää jäljellä, nautitaan siitä ennen hämäriä syysiltoja.

2 kommenttia:

  1. Mielestäni riippuvuutesi on ihan tervettä : ) Pussukkasi on todella kaunis! Ja hortensiat, ahh!

    VastaaPoista
  2. Oih.. kaikki niin ihanan kaunista, minulla taitaa olla sama vika:)

    VastaaPoista

Lämpöinen kiitos kommentistasi:) Niitä on aina niin mukava saada ja lukea.