En tiedä mistä johtuu, mutta jostakin syystä nykyvalojen polttimot palavat tämän tästä ja ainakin minun Viivibiilissäni näin käy turhan usein. Lieneekö ruotsalainen ja heh – hienohelmainen syntyperä ja tausta tähän sitten olevan vaikuttavana tekijänä. Tiedä häntä? Mutta nyt iltasella Miehekäs lähti Neiti Nököä viemään ratsastustunnille ja pyysi Viivi-kultaa lainaksi koska omassa autossaan oli toinen ajovalo edestä pimennyt. Ollos hyvä, totesin ja sinne mänvät.
Takaisin tuli äkäinen Mieheke tyttären kera. Oli sitten myös Viivi polttanut närvinsä ja toisen etuvalonsa. Kaiken lisäksi minä ajelen lähestulkoon pimeän aikaan ja on aika riskialtista lähteä yksisilmäisenä liikenteeseen. Niinpä tuo kultainen karvaturrini, siis mies eikä kissa, lähti polttimoa vielä iltapimeällä vaihtamaan.
Menin sinne sitten valoa näyttämään ja mies kiroili ja pärttäili – oikein urakalla. On meinaan vaikea vaihtaa. Äyskäisi sitten lopuksi, että ”yritä ny itte saaha halko poikittain peräreikään”, niin helppoa tää on. Tuossa vaiheessa oli pakko hymyillen poistua, etten repeä täysin sillä sekös tuota karvakorvaa olisi siinä tilassa miellyttänyt.
Siinä meni vielä puolisen tuntia ja kun kysyin syytä pitkään aikaan oli vastaus: ”Kun on molemmissa käsissä tavaraa yli äyräiden ja suussa vielä taskulamppu, niin tippuihan niistä osa konehuoneeseen ja kesti hetken saada ne pois sieltä”. Jotta – kiitos, että vaihdoit, elämäni rakkaus ja valo. Kyllä meidän Viivin kanssa taas kelpaa sädehtivin silmin.
Minä käytin pienen luppoaikani hyväkseni ja vyyhditin kuivuneet dippaukset.
Ai niin, siinä alla on nähtävillä jotakin ahkeruuteenkin viittaavaa. Kaappien penkomus jatkuu..
:), se on hyvä, jotta ei jäänyt paljon ylimääräisiä osia.
VastaaPoistaHienon näköisiä lankavyyhtiä.
Voi ei, sympatiat miehelle! Minulla on myös auto, johon on lähes mahdotonta vaihtaa polttimoita itse (Toyota Yaris). Ne pari kertaa kun olen yrittänyt, en ole saanut lamppua kunnolla kiinni. Suosiolla vaihdatan nykyään huoltojen yhteydessä, eikä autoni polttomot onneksi lähes ikinä olekaan sen jälkeen pimenneet.
VastaaPoistaMinulla meni muuten alussa pari huoltokertaa kunnes tajusin, mikä "polttimo" on. Luulin, että kysyvät, josko voivat vaihtaa jotakin moottorin osaa. Sanoinkin heille; eivätkö he voi puhua ihan vaan lampusta!
Langat jälleen ihania!
VastaaPoistaYritettiin täällä kerran itse vaihtaa lamppua mun autoon, ei onnistunut. Miten ihmeessä autot nykyään rakennetaan niin, ettei lampun vaihto onnistu. Muistelen joskus viimevuostuhannella vaihtaneeni itse lampun, eikä ollu vaikeaakaan. Ja huoltoonko nykyään pitää auto viedä lampunvaihtoon?
Ihana, rupesi melkein naurattamaan, vaikka miehelläsi on voinut hymy olla kaukana lamppua vaihtaessa. Talvella kun on niin kylmäkin paljain käsin työskennellä. Onneksi hän kuitenkin ajattelee parastasi =)
VastaaPoistaOi, tuo punainen vyyhti näyttää oikein namilta.
Neferi: Eihän sitä tiedä, jos vaikka matkalle vielä jotain putoilee, hih:)
VastaaPoistaSaila: Niinpä, tämmöistä se on näiden nykyautojen kanssa. Töissä joku kertoi Ford Ka:n vaativan ties mitä lokasuojan irroituksia, jotta onnistuu vastaava homma. Tiedä sitten pitääkö paikkanssa, mutta enpä valita enää:)
Mammutti: Onneksi tuo mieheke vielä on vaihtanut nuo minun, tulisi hirmuisen kalliiksi viedä aina huoltoon.
Outi: On se vaan niin armas tuo puolisko. Kiitos:)
Meillä tuohon lamppujen palamiseen auttoi kun vanhanaikaisesti sammutti kytkimestä valot pois ajelun loputtua ja laittoi valot vasta sitten päälle kun auto oli jo käynnissä.
VastaaPoistaAnonyymi: Hyvältä kuulostava neuvo. Olen kyllä niin vanhoihin systeemeihin jo ennestään tottunut, että tulee automaattisesti käännettyä nuo valot pois vaikka ovatkin itsestään syttyvät ja sammuvat
VastaaPoistaIhana tuo lampunvaihtotarina! Meillä on myös useasti toinen silmä pimeänä, eikä niitä heti vaihdeta. Syy on justiinsa tuo, että meillä ei mies (enkä tietysti minä) osaa niitä vieläkään vaihtaa. Jotenkin olen nähnyt ajaa... =(
VastaaPoistaLangat ovat jälleen kauniita!